5

Really impressed with this shop and will be bringing my vehicles here going forward after a recent experience. I took my wife's newer Subaru to wALMART in Lafayette last Saturday for an oil change (yeah, yeah, why did I bring it there?!) and they drained the transmission fluid! Of course, they didn't know what to do other than telling me I might be able to drive it to a mechanic. Long story short, the only shop open on a Saturday night that I could find was this place, so I had it towed there and promptly taken care of. The co-owner, Jason, was there and was not only easy to talk to but also a super nice person. WOW!! AND, OPEN ON THE WEEKENDS!!

5

Love these guys! My fiance and I were passing through Boulder and needed a quality mechanic we could trust. We called around and went with these guys because they came in under the estimates of the other shops and seemed genuinely cool. We got our timing belt replaced on our 2005 Toyota Sienna and various other jobs done at the same time. These guys were fair, efficient, honest and did really good work to get us back out there on the road. Would definitely recommend them to anyone!!!

5

Best experience with a mechanic ever! I know close to nothing about cars but these guys are solid! And they are quick, too. I got detailed feedback within hours of driving my car over. John didn't try to sell me anything. He suggested priority areas and gave me an estimate for the fixes that will have to be made eventually. He took my concerns seriously, even though they turned out not be issues. More than anything though, I appreciated that I wasn't treated like a dummy. I often get that treatment as a woman but John took his time to check my car thoroughly. I can highly recommend the shop!

5

We got in touch with Jason, who works at The Shop, about an hour before they were closing as he was wrapping up his projects at the end of the day, and just needed help swapping out a tire. He was so kind and so helpful! We couldn't have been more appreciative of his help as we were driving cross country and just needed to keep moving! Everybody should go here, they are fantastic.

5

At The Shop you'll find good men that excel as mechanics. I've been taking my cars to The Shop ever since they opened. When you find a quality mechanic, you tend to stick with them. My experience at The Shop has always been positive, whether on the phone or trouble shooting in-house. Jason and his business partner, John, are incredibly smart, patient, and knowledgable. The staff are courteous, efficient, and organized. Quick turnaround and reliable service!!

5

Today I drop off a 2013 Jeep Grand Cherokee that I was considering buying as a used vehicle. Jason and the team at The Shop Automotive did a great job giving me feedback on the car based on their used car inspection. They were quick and very thorough. The information was very helpful towards my decision-making on the vehicle. Thanks guys!!

5

Albeit Jason is a personal friend, He is one of the most honest hard working people I've met. He saved me hundreds of dollars in work that the dealer suggested I do. I highly recommend The Shop for any thing device or repair related. Friendly and honest, and not to mention quality work.

1

Do not go to this place if you have a nice German car. They overcharged me for a crazy price and resulted a worse condition when I brought it in. I called back and ask, no body seems care about my car and me after fixing. I just feel so sad and unhappy when I just bring the quote from this place to a different shop, my new place look at this quote and just go online point out the real cost and show me this place not only overprice but also changed a lot of unnecessary parts in my car, just due to lack of knowledge on fixing cars. Please do not go to this place, you should listen before you go.

Abner, we are having trouble finding any kind of record of your last visit. The name of our business (The Shop) can sometimes be mistaken for a category, which often causes us to be mistaken for other businesses, when we are found online. Are you sure you have the right place? If that's not the case, we would love to hear back from you directly to see how we could have done things differently.

- The Shop Automotive LLC
1

All these good reviews must be from close friends or relatives because all this shop wanted to do was fix everything on my car EXCEPT what I brought it in for.

Hi Brian. I reviewed your repair order from June. I would first like to apologize if you didn't feel that your immediate concerns were addressed. Obviously, handling specific concerns that you have is my first priority. However, it appears as though we estimated the repair you requested, which you declined along with a few others. I don't typically use the term "safety issue" very liberally, but the vehicle that you brought in for us to inspect had a lot of dangerous failures across various systems. Specifically, the wiper blades, drive belt, and some suspension components were in such a severe state of failure, that I didn't feel comfortable with myself or my employees operating the vehicle. I certainly wouldn't want to be implicated with servicing a vehicle that could cause or be involved in an accident and I advised you appropriately. I believe the issue at hand is we politely declined to service the vehicle if at least the glaring safety issues were not addressed. Once again, very sorry if you were not happy with your experience. If you ever need help in the future with a vehicle that is in a reasonable state of repair I would be happy to help you. Best, - Jason

- The Shop Automotive LLC
1

I originally came in to have a Brake job... Total was 1700$!! John told me that radiator flush systems were bad and could cause worse problems to my 2010 F-150 that I needed to come in twice within the next month to have my radiator drained with a solvent and he wanted to charge me over 1000$!! to get my radiator flushed because next he was saying I needed to replace seals and hoses because that there was oil in my radiators reserve tank. I just took my truck into Meineke here in Boulder they charged me 150 to flush my radiator and they actually have a radiator flush machine! I didn't have to replace any seals or hoses and there was NOT ANY damn oil in my Radiator fluid. He was trying to tell me that I needed to have my brake fluid flushed as well or that it could cause my caliper to go bad... he wanted to charge another 150$ for this.. DONT GO HERE